• דף הבית
  • מי אנחנו
  • לקוחות כותבים
  • דרושים
  • צור קשר
קל ללמוד קל ללמוד
לפרטים 058-7797976 | 058-7797975
  • עבודות אקדמאיות
  • פרוייקט גמר
  • תחומי סיוע
    • עבודת סמינריון
  • תרגום וסיכום מאמרים
  • ניתוחים סטטיסטיים
  • מאמרים
  • פנייה לסיוע
  • עבודות אקדמאיות
    • סיוע לכתיבת עבודה
    • עריכה לשונית
  • פרוייקט גמר
  • תחומי סיוע
  • תרגום
    • תרגום וסיכום מאמרים
  • ניתוחים סטטיסטיים
  • פנייה לסיוע
  • שיעורים פרטיים
  • מאמרים
ראשי » מאמרים » תוכן עניינים בעבודה אקדמית – איך כותבים תוכן עניינים?

תוכן עניינים בעבודה אקדמית – איך כותבים תוכן עניינים?

כתיבת עמוד או שניים של תוכן עניינים נראית כמו אחת המשימות הפחות חשובות בתהליך המורכב והמייגע של כתיבת עבודה אקדמית. אבל תוכן עניינים שנכתב בצורה טובה ועל פי הכללים הנכונים הוא לא רק תנאי הכרחי בכתיבת עבודה באוניברסיטה או במכללה אלא גם כלי שימושי לקוראים שמסייע בהבנת תוכן העבודה ובהתמצאות בה.

רוב הסטודנטים, גם המתחילים, יודעים איך נראה תוכן עניינים וראו בוודאי דוגמא לתוכן עניינים במסגרת לימודים קודמת. אך לא כולם מגיעים עם הידע איך כותבים תוכן עניינים בעבודה אקדמית ומהם הכללים לכתיבה נכונה.

במאמר הבא נסביר איך לכתוב תוכן עניינים, מהם הכללים שצריך לדעת על כתיבת תוכן עניינים לסמינריון או עבודה אקדמית אחרת ואיך נראית דוגמא לתוכן עניינים בעבודה סמינריונית.

 

מדוע חשוב לכתוב תוכן עניינים בעבודה אקדמית?

מאמר אקדמי יכול להתפרס על פני עשרות ומאות עמודים ולכלול בתוכו נושאים ותתי-נושאים שונים ורבים. הקורא הממוצע רוצה להבין כבר בתחילת הקריאה מהם הנושאים האלה, על מנת להעריך את מידת הרלוונטיות של חלק מהמאמר או המאמר כולו לתחום העניין אותו הוא מבקש ללמוד. כתיבת תוכן עניינים בעבודה אקדמית מאפשרת לקורא לעשות זאת כבר בהתחלת הקריאה ומהווה הקדמה לעבודה אקדמית מוצלחת.

כמו כן, תוכן עניינים אקדמי מאפשר לדלג בין פרקים ותתי-פרקים של העבודה בקלות על ידי סימון העמודים בהם הם מופיעים. השימוש בתוכן העניינים בצורה זו מסייע למי שרוצה לקרוא חלק מסוים של העבודה, לחזור לקריאה חוזרת בנושא מסוים או להתמצא בתוכן העבודה.

 

גישות שונות לכתיבת תוכן עניינים עבודה סמינריונית

ישנן גישות שונות לגבי כתיבת תוכן עניינים בעבודה סמינריונית. גישה אחת שניתן למצוא לרוב במדריך לכתיבת תוכן או מדריך לכתיבה אקדמית, היא הגישה על פיה תוכן העניינים צריך להיכתב בסוף העבודה, לאחר שהכתיבה הושלמה. זהו תהליך הגיוני כי הרי קשה לדעת את תוכן העבודה המלא לפני שהתחלנו לכתוב אותה.

 

הגישה השנייה שכותבים רבים מעדיפים היא יצירה של תוכן עניינים ראשוני או תוכן עניינים לדוגמא שישמש בסיס לכתיבה מסודרת של העבודה האקדמית. תוכן עניינים זה הוא מפורט יותר מאשר תוכן העניינים הסופי כי הוא משמש את הכותב לתכנון הכתיבה ולא את הקוראים. לאחר שהכתיבה הושלמה ניתן לערוך את ראשי הפרקים בצורה מצומצמת יותר ולהוסיף את מספרי העמודים המתאימים.

אין דרך נכונה יותר לכתיבת תוכן עניינים סמינריון או תוכן עניינים עבודה אקדמית ובסופו של דבר הבחירה היא בידיו של הכותב. יש היום טכניקות שונות שמסייעות לעבוד בשתי הגישות האלה וליצור תוכן עניינים בקלות יחסית.

 

איך כותבים תוכן עניינים

בין אם הוא נכתב מראש או אחרי השלמת כתיבת העבודה, תוכן העניינים הוא השלד של העבודה האקדמית. לפני שמתחילים לכתוב כדאי להסתכל על דוגמא לתוכן עניינים בעבודה אקדמית או דוגמא לתוכן עניינים סמינריון שנכתבו לאותו קורס על מנת לקבל מושג על הציפיות של המרצים ולהבין טוב יותר איך כותבים ראשי פרקים לעבודה.

 

המבנה הבסיסי של תוכן עניינים בעבודה סמינריונית יכלול את ראשי הפרקים או הכותרות ואת מספרי העמודים שלהם. לכל פרק בעבודה יש לכל הפחות כותרת ראשית וברוב המקרים גם מספר כותרות משנה. נהוג לחלק את הכותרות האלה לרמות כאשר הכותרת הראשית היא רמה 1, כותרת המשנה היא רמה 2 וכותרות המשנה של כותרות המשנה הן רמה 3 וכך הלאה.

 

יש כללים קבועים לכתיבת תוכן עניינים לדוגמא סמינריון יכיל תוכן עניינים דומה לכל עבודה אקדמית אחרת.  הוא יכלול פרקים ראשיים מיושרים לימין ואת תתי- הפרקים או תתי- הסעיפים מתחת לפרק הראשי הרלוונטי עם הזחה של הכותרת פנימה, כלומר מעט יותר שמאלה מהכותרת הראשית. המידע יופיע בשני טורים מקבילים, אחד עם הטקסט והשני עם מספרי העמודים המתאימים.

 

בעבר כתיבת תוכן עניינים סמינריון הייתה תהליך די מייגע, במיוחד בעבודות ארוכות. על מנת לתקן את תוכן העניינים הבסיסי או ליצור תוכן עניינים בסיום העבודה היה צריך לעבור שוב ושוב על הכותרות ולהתאים את מספרי העמודים. כל שינוי בטקסט או עריכה דרשו בדיקה חוזרת של המספור.

כיום יש פתרון טכנולוגי נוח שמאפשר כתיבת תוכן עניינים בתוכנת וורד כך שכל שינוי במהלך הכתיבה יתעדכן בצורה אוטומטית. כבר בתחילת הכתיבה ניתן להגדיר את הכותרות ואת כותרות המשנה בעזרת פונקציית "סגנונות" וכך התוכנה יודעת לכלול אותן בתוך תוכן העניינים, כולל את מספרי העמוד בהם הן נמצאות.

 

אם אתם צריכים לכתוב סמינריון או עבודה אקדמית אחרת וזקוקים לעזרה, אנחנו בקל ללמוד מספקים סיוע לימודי אקדמי מותאם אישית. המודל שפותח על ידי הצוות המקצועי שלנו נותן מענה למגוון שירותי כתיבה אקדמית תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ויחס אישי לכל סטודנט.

 

צוות המומחים של קל ללמוד מגיעים מתחומי דעת שונים ועם ניסיון כתיבה מוכח על מנת שיוכלו לסייע לכם בכתיבת עבודות אקדמיות, סמינריונים ומאמרים. למידע נוסף על סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות לחצו על הקישור הזה.

« הקודם
הבא »
פנו אלינו
  • עבודה/פרויקט גמר
  • ניתוחים סטטיסטיים
  • שיעורים פרטיים
  • עריכה לשונית
  • תרגום
  • Powered By adactive | Web Design By Siteos
    © כל הזכויות שמורות
    גלילה לראש העמוד